Een reisje naar de andere kant van de wereld!

26 januari 2020 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Maanden en maanden was ik bezig met de voorbereiding om Nederland achter me te laten. Dit ging uiteraard gepaard met stress, irritatie en heel veel hyperactiviteit als ik weer eens enthousiast was over iets wat ik online had gelezen.

Op 14 november was het zover. In alle vroegte werd ik opgehaald door Rick die mij naar Schiphol zou brengen (voor eeuwig dankbaar). Ik vloog met Tui naar Miami in de deluxe klasse. Beste keuze ooit. Ik moest overstappen in Orlando en omdat dat de plaats is waar je het land binnenkomt dien je daar door de douane te gaan. Toen we uit het vliegtuig stapten moesten we een heel eind lopen, in stille lange gangen, om onze bagage op te halen en opnieuw in te checken. Toen we op onze bagage aan het wachten waren mocht je je telefoon niet gebruiken. Daar zijn ze erg strikt mee, dit merkte ik doordat iemands telefoon in beslag werd genomen.. Ja, ik was erg verrast.

Eindelijk aangekomen in Miami nam ik een taxi naar mijn hotel in Miami Beach en begon het avontuur pas echt. Kilometers uitgestrekte stranden, prachtige zonsondergangen en heerlijk weer. Heerlijk wandelen over de stranden, door de stad, terrasje hier, terrasje daar. Het was de perfecte manier om mijn avontuur te beginnen. Natuurlijk ook een boottour gedaan waarbij ik alle dure en prachtige huizen van beroemdheden kon bewonderen. Ik zou er geen problemen mee hebben om daar te wonen!

Na 3 dagen in Miami te zijn geweest ben ik in een bus naar Orlando gestapt voor de volgende halte. 2 volledige dagen in Universal Studios Orlando. Living the dream. Er zijn meerdere Universal parken in Orlando. Ik heb 2 van de 3 parken gedaan. Het derde park is vrij klein en voornamelijk attracties die niet echt mijn aandacht trokken. Ik heb het eerste park op dag 1 gedaan en het tweede park op dag 2. Hele dagen in achtbanen, rondkijken en vooral heel erg lang rondhangen in de Harry Potter gedeeltes. De parken en de details zijn fenomenaal, veel verschillende thema's zoals Marvel, the Simpsons, Harry Potter, Transformers etc. Als iemand zou vragen zullen we morgen weer gaan, dan zou ik meteen in het vliegtuig springen.

Na Orlando ben ik een paar dagen in Tallahassee geweest. Hier heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan, even wat ticket geprint en wat rond gelopen, maar niet echt iets noemenswaardig gedaan.

Daarna door naar New Orleans. Dat was echt waanzinnig en ik heb eindelijk mijn bourbon op Bourbon street kunnen drinken! Een vampier tour gedaan door de stad in het donker, goede verhalen en super tof! Een bustrip langs een aantal begraafplaatsen die erg beroemd zijn in New Orleans en erg gave stops. Mijn hand laten lezen (jaja, 2020 is het jaar hoor...). 's Avonds uit geweest op Bourbon street, super gaaf en je kijkt je ogen uit terwijl je onder tussen lekker de keel kunt smeren. Kan. Niet. Beter.

Helaas kwam ook aan mijn tijd in New Orleans alweer veel te snel een einde en ging ik door. Vroeg in de ochtend vertrok ik naar het vliegveld om naar Mexico te vliegen. Hier kwam ik in het begin van de middag aan in Chihuahua en dat was allemaal veel minder spannend dan dat ik had gedacht. Ik werd van het vliegveld opgehaald door Mariana, mijn Mexicaanse vriendinnetje. Met een taxi gingen we naar haar huis en werd ik voorgesteld aan de familie. 2 weken ben ik hier gebleven en we hebben veel mooie dingen gezien. Van de stad tot aan koloniale huizen en al haar grootouders ontmoet (4 verschillende bezoekjes). De cultuur verschilt heel erg met die van ons en dat was wel een erg interessante ervaring.

In de stad Chihuahua zit ontzettend veel geschiedenis en om eerlijk te zijn had ik dat eigenlijk niet verwacht. Het is een immens grote stad en als we alleen al even naar de supermarkt liepen werd er een taser in de hand gehouden. Ook liepen er overal veel kleine kinderen rond die dingen probeerden te verkopen, geen ouder te bekennen. Is toch wel even wat anders dan hoe we het in Nederland hebben. Overigens vindt iedereen die kindertjes zo zielig dat ze echt super veel verkopen op een dag.

Het huis waar ik in verbleef is overigens 'haunted' en de hele familie daar heeft geesten gezien, gehoord of gevoeld. Op een gegeven moment hadden ze me zoveel verhalen verteld over wat ze hebben gezien of gehoord in het huis dat ik maar wachtte totdat het licht werd om naar de wc te gaan (het was best een eindje haha). Misschien dat ik daar later nog een keer een extra mini blogje over schrijf.

Na 2 weken was het tijd voor mij om weer door te gaan naar de volgende locatie. LAS VEGAS! Ik werd door Mariana, haar broertje en haar zusje ( 21 & 17) naar het vliegveld gebracht en hebben ze mijn afscheid gefilmd. Populair als ik ben snapte ik dat natuurlijk volledig..

Aangekomen in Las Vegas meteen maar ingecheckt bij mijn hotel, Excalibur, in de vorm van een sprookjes kasteel. Een kamer met een grote soaking tub in de hoek met uitzicht over een achtbaantje. Uiteraard na me opgefrist te hebben meteen naar het casino gegaan en een gokje gewaagd met een margarita in de hand. Toen ik aan het rondlopen was in het hotel, bleef ik maar lopen. Er kwam geen einde aan. Alles kon ik daar kopen en toen ik terug wilde was ik opeens in een ander hotel. Bleek dus dat die hotels met elkaar verbonden zijn, maar dat had ik nooit gemerkt. Gelukkig kon mijn stappenteller dat wel waarderen. Nadat ik de eerste nacht heerlijk heb geslapen, spendeerde ik het grootste gedeelte van de ochtend in mijn grote, grote bad met uitzicht. Daarna even Las Vegas in geweest, maar na een paar uurtjes toch weer in het casino van mijn eigen hotel beland. Uiteindelijk rond een uurtje of 3 of bed gegaan, want ik moest om 06:00 alweer bij een ophaal locatie zijn.

Het was namelijk tijd voor een dag tour naar de Grand Canyon! Super tof! Je bent echter wel je hele dag kwijt. We zijn ook bij de Hoover Dam geweest voor een halfuurtje en in totaal ongeveer 2,5 uur bij de Grand Canyon. De rest van de tijd, zo'n 10-12 uur, in de bus gezeten. Het was een erg lange zit, maar zeker de moeite waard. De Grand Canyon is waanzinnig mooi!

3 dagen Las Vegas was wel een beetje te weinig vond ik zelf, maar het was toch weer tijd voor het volgende vliegtuig, namelijk naar Hawaii! Ik vloog vanaf Las Vegas rechtstreeks naar Honolulu en verbleef daar in een fijn hotel. Lekker naar het strand geweest en een boottocht gedaan om schildpadden te zien. Natuurlijk ook naar Pearl Harbour geweest, dat was echt super indrukwekkend! De opzet is daar super handig en het is daar áltijd druk.

Wonderbaarlijk genoeg heb ik in al mijn reistijd geen enkel verzwikt, bel de krant!

In de volgende blog (die snel komt) vertel ik het vervolg van mijn reis en ik zal zo snel mogelijk wat foto's uploaden. Kunnen jullie zien wat jullie hebben gemist!

Tot later!

1. WILLEKE:
    26 januari 2020
    Wauw weer een geweldige reis aan het maken.
    Een hele fijne tijd daar en hou ons op de hoogte.
  2. Johann:
    26 januari 2020
    geniet ervan zusje leuk om te lezen dat je je vermaakt hebt daar :) als het mogelijk is komen we keer langs :)
  3. Joke van Berkel:
    26 januari 2020
    Goed bezig Merel. Leuk om te lezen!!
    Wat een avontuur.
  4. Els wiekamp:
    26 januari 2020
    Geweldig merel om te lezen dat je het naar je zin hebt !! En wat zie je veel !!
    Heel veel plezier nog , ik verheug mij op je vlg blog 😘
  5. Ger:
    Hey Merel
    Geweldig om te lezen. Geniet ervan. Wachten op je volgende verhaal.
  6. Marcel:
    26 januari 2020
    Have fun en leuk verslag
  7. Femke:
    Getverderre wat vervelend ja allemaal 😂 Veel plezier bromie! 👭
  8. Rob Veldman:
    26 januari 2020
    Super leuk Merel. Team awesome is stiekem wel wat jaloers op je avonturen, maar louter op positieve manier. Het is je gegund.
  9. Piet Steenbergen:
    Hoi Merel

Wat een gave reis,geweldig.
    Ben benieuwd naar de foto's
  10. Janneke Snijders.:
    26 januari 2020
    Hoi Merel leuk voor jou dat je weer op reis bent en het naar je zin hebt. Hou ons op de hoogte en heel veel plezier. Benieuwd naar de foto's.Groetjes van Janneke.
  11. Janny Pama:
    27 januari 2020
    Hey Merel wat heerlijk voor je dat je weer op reis bent en dan al die prachtige plekken aan de andere kant van de wereld ziet.
    Gelukkig mogen we weer van je avonturen meegenieten, ik ben benieuwd naar het vervolg 😀
    Fijne reis verder!
  12. Cisca:
    27 januari 2020
    Hai Merel genoten van je verhaal fijn dat het goed gaat ben benieuwd naar de foto"s
    geweldig dat je zo"n reis durft te ondernemen geniet er maar van meis
  13. Hans Verhallen:
    27 januari 2020
    Dag Merel, wat heb je ongelooflijk veel gedaan in een korte tijd zeg! Heel erg leuk om te lezen, want het is goed te merken dat je er heel erg van geniet. Hartstikke goed van je!
    Ik wens je heel veel plezier voor de komende tijd en kijk uit uit naar je volgende beschrijving van alle avonturen die je beleeft. Zorg goed voor jezelf en veel plezier.