Het gras is groener aan de overkant.

10 juli 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia ora,

Inmiddels ben ik al 2 weken in het prachtige Nieuw-Zeeland en elke dag geniet ik weer met volle teugen.

Na een lange vliegreis, 3 keer overstappen, 2 keer mijn tas moeten uitpakken voor de douane kwam ik uiteindelijk op zondag 25 juni aan in Auckland. Meteen een paar eurootjes ingewisseld voor de mooie Nieuw-Zeelandse dollar (het papiergeld kan tegen water en blijft zelfs drijven).

Aangekomen in het hostel, midden in Auckland direct naast Queen Street, wist ik al dat ik zo snel mogelijk daar weg wilde. Op maandag 26 juni werd ik verwacht voor een oriëntatie in een kantoor aan de overkant van het hostel. Tijdens de oriëntatie werden we dood gegooid met informatie, kreeg ik mijn simkaart en werd ik naar de overkant van de straat gestuurd om mijn bankaccount te activeren. Alles verliep op rolletjes.

Na de oriënatie nog een paar dagen Auckland verkend en toen ben ik op woensdag meteen verder gereisd naar Paihia. Hier verbleef ik 5 dagen in een Airbnb. Alles tot in de puntjes geregeld, 150 meter van het strand. Heerlijke strandwandelingen gemaakt. Op zaterdag een bustour gemaakt. Daarbij reden we met de bus over ninety miles beach, heb ik gesandboard, zijn we naar cape Reinga geweest (wat echt schitterend is) en hebben we een bezoekje gebracht aan Phuketi forest.

Op maandag terug gereisd naar Auckland en daar verblijf ik sindsdien in een veganistisch kind of hippie hostel en slaap ik in een auto onder 3 dekens. Het regent hier net zoveel als in Nederland op het moment. Ik blijf nog een extra week in dit hostel om een baan te zoeken en omdat het hier erg leuk is. Veel mensen zullen het niet geloven, maar ik ben al een week vegetariër, wat overigens best goed bevalt. Het ontbijt en avondeten in het hostel is gratis en allemaal vegan. Ik klaag niet.

Tot de volgende keer! Vergeet niet om nog even bij mijn foto's te kijken.

Merel

1. Maarten:
    Hey Mereltje,

Klinkt heel tof allemaal en begin best jaloers te worden. En op de foto's ziet het er ook mooi uit.
    Wel grappig trouwens dat je al twee week vegan bent, aangezien je altijd heel hard riep dat je vlees nodig hebt.
    Veel plezier en hou ons op de hoogte ;)
  2. Marijke:
    Heel knap van je Merel!
  3. Marijke:
    Heel knap van je Merel!
  4. Hans Verhallen:
    10 juli 2017
    Heel leuk om zo jouw belevenissen te kunnen volgen. Je hebt zo te horen een vlotte start gemaakt en al veel gedaan en gezien! Veel plezier daar en ik zie uit naar je verdere avonturen!
  5. Monique Siepel:
    10 juli 2017
    Super leuk! Succes met het vinden van werk. Enjoy!!
    Ta ta
  6. Lisanne:
    super!!
  7. Piet Steenbergen:
    Hee Merel,

Leuk verhaal, ben blij dat het je goed bevalt.
    Leuke foto's heb je gemaakt.ben benieuwd naar je volgend verhaal
  8. Coby Ubels:
    10 juli 2017
    Geweldig Merel. Ben wel een beetje jaloers op je. Je hebt hele mooie foto's gemaakt .
    Ik zou wel naar je toe willen vliegen, (haha)
    Blijf genieten en blijf mooie verhalen schrijven.
  9. Kirsten:
    He Mereltje!

Het "leest" allemaal super tof! Blij dat je het naar je zin hebt!

En al een week vegetarier, hoe houdt je het vol!

Ben heel benieuwd naar de rest van je avonturen!

Enneeeeh stiekem missen we je wel hoor!

En al
  10. Zwaantje Hanekamp:
    11 juli 2017
    Hoi Merel mooi verhaal en mooi dat alles goed gaat kijk uit naar je volgend verhaal

groetjes Zwaantje
  11. Erica:
    11 juli 2017
    Merel ,wat een mooie foto's zo te zien heb je het goed naar je zin fijn te zien en te lezen dat alles goed gaat geniet er van liefs mama
  12. Zwanny:
    16 juli 2017
    je vindt Auckland al leuk, ik kan je garanderen dat je nog veel leukere (lees: bizarre) plekken kunt gaan zien als je in het thermisch gebied bent tussen Rotorua en Taupo.
  13. Cisca:
    21 juli 2017
    Merel, wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt prachtige foto'"s ik hoop dat alles goed blijft gaan lekker genieten meis